تحریم‌های اخیر نشان‌دهنده عدم صداقت آمریکاست

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: امروز و در شرایط فعلی، همه به این اجماع رسیده‌اند که مذاکره به صلاح نیست چرا که صداقتی پشت این درخواست‌های مذاکره نیست.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام والمسلمین مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ» گفت: این آیه دستور العمل زندگی است و در آن نکات ظریفی بیان شده است. یکی از موارد شان نزول این آیه درباره حضرت حمزه سیدالشهدا است که سالگرد شهادت ایشان به تازگی گذشت. در روایات وارد شده که منظور از «مَن قَضى نَحبَهُ» حضرت حمزه و «مِنهُم مَن يَنتَظِرُ» امیرالمومنین علیه‌السلام است. البته اینها مصادیق اتم هستند و مصداق موجب انحصار نیست.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه اشخاص از نظر ایمانی به کافر، مسلم و مومن تقسیم می‌شوند بیان داشت: مومن کسی است که اعتقاد قلبی دارد، ولی این آیه مومن را به صادق و غیرصادق تقسیم می‌کند و بیان می‌دارد که مومنین صادق یا «منهُم مَن قَضى نَحبَهُ» هستند یا «مِنهُم مَن يَنتَظِرُ».

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: از آیه 105 سوره نحل «إِنَّمَا يَفْتَرِي الْكَذِبَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْكَاذِبُونَ» چنین بر می‌آید که منظور آیه این نیست که در مقابل مومنین صادق، مومنین کاذب قرار داشته باشند بلکه آیه در مقام بیان مراتب صداقت است، به این بیان که مرتبه ای از صداقت وجود دارد که حتی مومنین هم در آن مرحله تقسیم می شوند و تنها برخی از مومنین به این مرحله از صداقت می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه در بحث‌ها و تعاملات اداری نیز صداقت بسیار مهم است، اظهار داشت: بسیاری از تصمیمات بر اساس اطلاعات و گزارش‌هایی است که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد، اگر در این گزارش‌ها صداقت رعایت نشده باشد تصمیم‌گیری ها متفاوت خواهد بود.

 عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه گاهی در گزارش‌های کاری با وجود اینکه صداقت وجود دارد اما همه ابعاد قضیه مطرح نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه در گزارشی فقط نقاط قوت یک برنامه ذکر شود یا تعداد حاضران در یک مراسم یا جلسه بدون ذکر تعداد غایبان مطرح گردد هرچند دروغ نیست اما در مرحله پایینی از صداقت قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به فشارهای بین المللی از سوی آمریکا و اروپا برای مذاکره مجدد با ایران گفت: امروز و در شرایط فعلی، همه به این اجماع رسیده‌اند که مذاکره به صلاح نیست چرا که صداقتی پشت این درخواست‌های مذاکره نیست و تحریم‌های اخیر امریکا نیز نشان‌دهنده صحت این مدعاست، از این رو رهبر معظم انقلاب موضع‌گیری محکمی در این باره داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پایان اظهار داشت: امروز به لطف خدا و مقاومت ملت ایران، تنگناهای شدیدی که تا یکماه گذشته وجود داشت تا حدودی برطرف یا تسهیل شده است.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱