برگزاری نشست عفاف و حجاب در جامعه‌الزهرا(س)

نشست عفاف و حجاب

نشست عفاف و حجاب ویژه جمعی از کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همت کمیته عفاف و حجاب این مجموعه و با همکاری اداره کل امور فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست عفاف و حجاب ویژه جمعی از کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همت کمیته عفاف و حجاب و با همکاری اداره کل امور فرهنگی روز چهارشنبه 9 مرداد ماه برگزار شد.

این نشست در راستای هم‌افزایی در راستای اجرایی شدن مفاد آیین نامه عفاف و حجاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تشکیل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی و خانم مریم معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه حضور داشتند.

جامعه‌الزهرا(س) بزرگترین سنگر عفاف و حجاب در سطح بین‌الملل است

در ابتدای این نشست، خانم مریم معین الاسلام به سخنرانی پرداخت و با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: این جلسه بازخوانی قصه پر از غصه نابسامانی در وضع حجاب و عفاف است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بزرگترین سنگر عفاف و حجاب در سطح بین‌الملل است، تصریح کرد: این مجموعه بزرگ بین‌المللی مزین به نام حضرت زهرا علیهاالسلام و این مملکت منتسب به حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، بنابراین مسئله بی‌حجابی و بدحجابی در کشور ما، یک مسئله عادی نیست چرا که ایران ام‌القرای جهان اسلام است.

معین الاسلام با اشاره به اینکه بحث حجاب صرفا یک حکم شخصی و فردی نیست، برای معضل بدحجابی به ارائه راهکارهایی پرداخت و افزود: ما قوانین عفاف و حجاب درون سازمانی داریم که کار پسندیده‌ای است اما نباید به همین مسئله ختم بشود؛ گفتمان رایج در بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این باشد که برای ترویج عفاف و حجاب چه باید کرد؟ امروز تنها راه مسئله، اقدام محلی است، پژوهش‌های ما باید پژوهش‌های حین اقدام باشد.

لزوم فرهنگسازی مناسب در راستای ترویج عفاف و حجاب

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ما باید فرهنگسازی مناسبی در راستای ترویج عفاف و حجاب داشته باشیم، اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب در کشور ما از اوایل انقلاب اسلامی هم مطرح بوده، اما شیوه برخورد با معضل بدحجابی نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای چنین موضوعات اجتماعی، کارهای زیربنایی مشخصی را تعریف کرده است، تصریح کرد: ما باید روی موضوع ایمان، حیا و عفاف دختران و زنان جامعه کارکنیم، همچنین پشتوانه فکری عفاف و حجاب باید برای جوانان تبیین شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ما باید فرهنگ عفاف و حیا را از اهل بیت علیهم‌السلام بگیریم و به جوانان انتقال دهیم، به لزوم اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و توضیحاتی درباره تشکیل کمیته و کارگروه عفاف و حجاب و فعالیت‌های آنان ارائه داد.

حجاب و عفاف علاوه بر تکلیف شرعی، یک اسلحه سیاسی است

در بخش پایانی نشست عفاف و حجاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: منشأ بی‌حجابی بیشتر از اینکه بحث لذت طبیعی باشد، بحث سیاسی است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه حجاب و عفاف علاوه بر تکلیف شرعی، یک اسلحه سیاسی است، تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف یک اسلحه است و ما امروز در یک نبرد جدی هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید با حفظ همه حدود و شئون بدرخشد، یادآور شد: در زمینه عفاف و حجاب تیمی که مسئول ارائه گزارش از وضعیت عفاف و حجاب است، پس از بررسی‌های دقیق گزارش دادند که وضعیت عفاف و حجاب در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از شرایط مناسبی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به آیین نامه و دستورالعمل عفاف و حجاب اشاره و بر لزوم توجه به این دستورالعمل در بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱