استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:

جامعه‌الزهرا(س) بزرگترین سنگر عفاف و حجاب در سطح بین‌الملل است

اطلاعیه عفاف و حجاب

استاد معین الاسلام با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س) بزرگترین سنگر عفاف و حجاب در سطح بین‌الملل است، به ارائه راهکارهایی برای معضل بدحجابی در جامعه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم مریم معین الاسلام در نشست عفاف و حجاب که به همت کمیته عفاف و حجاب و با همکاری اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ویژه جمعی از کارمندان برگزار شد، با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: این جلسه بازخوانی قصه پر از غصه نابسامانی در وضع حجاب و عفاف است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت تبیین دستورالعمل عفاف و حجاب، گفت: بدون اغراق باید گفت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بزرگترین سنگر عفاف و حجاب در سطح بین‌الملل است و اگر دشمن به این سنگر دست‌اندازی داشته باشد، می‌تواند اهداف زیادی را تحقق بخشد، بنابراین موضوع عفاف و حجاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بر این مسئله تأکید داشت.

معین الاسلام یادآور شد: این مجموعه بزرگ بین‌المللی مزین به نام حضرت زهرا علیهاالسلام و این مملکت منتسب به حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، بنابراین مسئله بی‌حجابی و بدحجابی در کشور ما، یک مسئله عادی نیست چرا که ایران ام‌القرای جهان اسلام است.

حجاب نماد مقتضی اسلام‌خواهی است

وی با تصریح بر اینکه ما باید علاوه بر تمرکز بر افراد بدحجاب به حفظ و تقویت زنان محجبه نیز توجه کنیم، عنوان کرد: حجاب صرفا یک حکم معمولی اسلام نیست، بلکه حجاب یک نماد است، حجاب نماد مقتضی اسلام‌خواهی است و اگر بتوانند حجاب را فتح کنند یک نوع فتح ایدئولوژیک اتفاق افتاده است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: همه مسائل حول محور حجاب و عفاف می‌چرخد، اما از طریق زمین زدن حجاب می‌خواهند تمدن اسلامی را به زمین بزنند.

حجاب مهمترین مانع استحاله فرهنگی زنان است

معین الاسلام در ادامه اظهار داشت: در چند سال اخیر، یکی از مباحث مطرح شده در حوزه اندیشه، بحث جنگ تمدن‌ها بود که یکی از پژوهشگران بعد از پژوهش‌های فراوان نتیجه تحقیق خود را اینگونه به کاخ سفید اعلام کرد که تمدن غرب در حال نابودی است و تنها تمدنی که این پتانسیل را دارد تا جای تمدن غرب را بگیرد، تمدن اسلام است، بنابراین باید فکری به حال تخریب اسلام بکنید.

وی افزود: آنان به این نتیجه رسیدند که برای تخریب اسلام در ام‌القرای جهان اسلام باید مسئله زن و خانواده را نشانه بروند، برای استحاله فرهنگی زن نیز یک مانع اساسی وجود دارد و آن هم مسئله حجاب زن است، بنابراین مهمترین مانع استحاله فرهنگی زنان، حجاب زنان است و اگر بخواهند جوانان گناه کند، اما به وجدان و فطرت الهی خود اهمیت ندهند، باید خانواده را از بین برد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: میلیاردها دلار برای از بین بردن حجاب هزینه شده و اگر موفق شوند حجاب را از زن مسلمان ایرانی بگیرند، چیزی به نام اسلام باقی نمی‌ماند. دشمنان اسلام می‌خواهند به وسیله مقابله با نماد حجاب، اسلام را از بین ببرند، حال آنکه تنها نماد دینی ما که مقتضی اسلام‌خواهی است، حجاب است.

حجاب، ضریب اسلامیت کشور ما را تشکیل می‌دهد/حجاب صرفا یک حکم شخصی و فردی نیست

معین الاسلام با بیان اینکه حجاب، ضریب اسلامیت کشور ما را تشکیل می‌دهد، گفت: زن مسلمان ایرانی مدل جدیدی از زن بودن و الگو برای جهانیان بود، زنان در سطح جهان با افتخار از زن مسلمان ایرانی به عنوان الگو نام می‌بردند و دشمن از این قضیه به شدت دچار وحشت شد.

وی با اشاره به اینکه بحث حجاب صرفا یک حکم شخصی و فردی نیست، عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند وقتی دشمن از چیزی خیلی می‌ترسد بدانید خیلی مهم است؛ وقتی دشمن حجاب را از زن ایرانی بگیرد خانواده را مورد هجمه قرار داده و وقتی خانواده‌ای مادری داشته باشد که به ابتذال کشید شده نمی‌تواند نسل جدید سالم تربیت کند.

ارائه راهکارها برای معضل بدحجابی در جامعه

این استاد حوزه و دانشگاه برای معضل بدحجابی به ارائه راهکارهایی پرداخت و افزود: امروز دشمن بزرگترین منکر را در کشور ترویج می‌دهد و این معضل جز با عزم ملی رفع نمی‌شود.

معین الاسلام ادامه داد: ما قوانین عفاف و حجاب درون سازمانی داریم که کار پسندیده‌ای است اما نباید به همین مسئله ختم بشود.

وی تصریح کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سطح جامعه چه اقدام مهمی در این راستا انجام داده؟! مسئله ما صرفا این نیست که چکار کنیم طلاب تحت تأثیر قرار نگیرند، بلکه مسئله کلان‌تر این است که در سطح بیرونی چه اقدامی می‌توان انجام داد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید پژوهش‌هایی که منجر به اقدام محلی در راستای گسترش حجاب و عفاف می‌شود، تهیه کرد، گفت: اگر می‌خواهیم مسئله حجاب را حل کنیم باید اقدام محلی انجام دهیم.

معین الاسلام یادآور شد: حضرت امام(ره) می‌فرمودند: ببینید دشمن از چه راهی وارد شده شما برای خنثی‌سازی توطئه‌هایشان از همان راه وارد شوید!؛ امروز تنها راه مسئله، اقدام محلی است، پژوهش‌های ما باید پژوهش‌های حین اقدام باشد.

وی تأکید کرد: گفتمان رایج در بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این باشد که برای ترویج عفاف و حجاب چه باید کرد؟ هر یک از بخش‌ها با زیرمجموعه خودش گفتگو در زمینه حجاب و عفاف داشته باشد، مسابقه برگزار کند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در ارزیابی‌ها می‌توان این سؤال را مطرح کرد که شما در محله خودتان برای گسترش عفاف و حجاب چکار کردید؟! لذا مهمترین کاری که ما باید انجام بدهیم باید سنخ‌شناسی داشته باشیم، به صورت محلی، تک به تک و خانه به خانه ببینیم علت مسئله بدحجابی چیست و با اقدام محلی به گسترش حجاب بپردازیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱