مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

حجاب و عفاف علاوه بر تکلیف شرعی، یک اسلحه سیاسی است

حجت الاسلام و المسلمین مدنی نشست عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه حجاب و عفاف علاوه بر تکلیف شرعی، یک اسلحه سیاسی است، گفت: مسئله حجاب و عفاف یک اسلحه است و ما امروز در یک نبرد جدی هستیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در نشست عفاف و حجاب که به همت کمیته عفاف و حجاب و با همکاری اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ویژه جمعی از کارمندان برگزار شد، اظهار داشت: منشأ بی‌حجابی بیشتر از اینکه بحث لذت طبیعی باشد، بحث سیاسی است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه حجاب و عفاف علاوه بر تکلیف شرعی، یک اسلحه سیاسی است، تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف یک اسلحه است و ما امروز در یک نبرد جدی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: ما در بحث حجاب و عفاف یک محدوده شرعی داریم و آن مرز واجب و حرام است و یک محدوده تحفظی و وقائی است که این محدوده، پیشگیری از رسیدن به مرزهای حلال و حرام است. همچنین محدوده‌ای احتیاطی داریم که از مرزها عبور نکنیم.

وی ادامه داد: مسئله بعدی حدود تحفظی است که باید رعایت کنیم که در این راستا، آیین‌نامه عفاف و حجاب به مدت چند ماه در شورای جامعه بحث شد و مباحث فرهنگی آن به عهده معاونت فرهنگی تبلیغی قرار گرفت.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: ما در قضیه حجاب و عفاف نباید از حد تعادل خارج شویم و در این زمینه افراط داشته باشیم؛ هدف غایی ما تربیت انسان‌ها است و اگر مشاهده کردیم در جایی زیاده‌روی اثر معکوس دارد قطعا باید در آن تجدید نظر کرد که از مسیر درست خارج نشویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تأکید کرد: باید نسبت به تندروی‌ها در عفاف و حجاب حساس بود تا باعث دین‌زدگی نشود.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید با حفظ همه حدود و شئون بدرخشد، یادآور شد: در زمینه عفاف و حجاب تیمی که مسئول ارائه گزارش از وضعیت عفاف و حجاب است، پس از بررسی‌های دقیق گزارش دادند که وضعیت عفاف و حجاب در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از شرایط مناسبی برخوردار است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در دانشکده هدی نیز آیین نامه عفاف و حجاب در دفترچه پذیرش قرار گرفته که دانشجویان موظف به رعایت شئون جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هستند، همچنین در ورزشگاه تأکید شده که قراردادها براساس رعایت شئون جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تدوین شود.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱