درس‌هایی از صحیفه سجادیه

درس هایی از صحبفه سجادیه

کتاب درس‌هایی از صحیفه سجادیه به قلم استاد جواد محدثی کوشیده است تا بخشی از دعاهای صحیفه سجادیه را با قلمی روان ارائه کند.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، شناخت صحیفه سجادیه را می‌توان گامی در جهت آشنایی با معارف اسلام دانست و در زمینه عقاید، اخلاق و شناخت‌های دینی به آن مراجعه کرد. دعاهایی که از زبان امام سجاد علیه‌السلام در صحیفه بیان شده حاوی ظریف‌ترین و عمیق‌ترین معارف است.

اهمیت صحیفه سجادیه از آنجاست که امام معصومی همچون حضرت سجاد علیه‌السلام با این دعاها با خدای خویش راز و نیاز و نیایش می‌کرده است. صحیفه که از آن به «زبور آل محمد صلی‌الله علیه و آله» نیز یاد می‌کنند، هم از نظر گوینده و هم از نظر مخاطب(پروردگار) از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. علاوه بر محتوای عمیق و مضامین متعالی که در این دعاها نهفته است، از نظر سند نیز استحکام ویژه‌ای دارد.

کتب دعا بسیار است و دعاهای رایج و منقول هم فراوان، ولی دعاهایی که دارای سند محکم باشد و یقینا از زبان معصوم تراویده باشد سندیت بیشتری دارد و مضامین آن هم دلنشین‌تر خواهد بود.

اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، پیوسته مواظبت و مراقبت از صحیفه سجادیه را که میراث علمی و ارزشمند امام زین‌العابدین علیه‌اسلام و مشتمل بر 54 دعاست به دیگران توصیه می کردند.

کتاب درس‌هایی از صحیفه سجادیه در 31 صفحه از سوی انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱