دیدار طلاب جامعه الزهرا (س) با خانواده شهید محمدصادق حسینی

شهید سیدمحمدصادق حسینی

جمعی از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور در منزل شهید محمدصادق حسینی، با خانواده معظم این شهید مدافع حرم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، در ایام الله دهه مبارک فجر، جمعی از طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام با همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام و واحد فرهنگی خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام با خانواده معظم شهید محمدصادق حسینی از شهدای فاطمیون دیدار کردند.

دهمین منزل شهید است که طلاب بین الملل برای گرفتن درس ایثار و شهادت آدینه خود را با حضور در منزل یکی از شهدای مدافع حرم مزین کردند.

در این دیدار، همسر شهید حسینی عنوان کرد: من نمی‌توانم بگویم همسرم شهید شده، زیرا همسر من در سال 95 در اوج حملات داعش به سوریه عازم شد. زمانی که من راضی نمی‌شدم گفتند این تکلیف است و باید بروم. وقتی دیدم راهشان را انتخاب کرده‌اند، راضی شدم.

وی افزود: سه ماه در سوریه بودند بعد از آن خبر مفقودالاثر شدنش را به ما دادند بدون هیچ اثری؛ حتی دریغ از یک تکه لباس خونی. من هنوز چشم به راهم و باور نمی‌کنم. هر زمان که زنگ منزل به صدا درمی‌آید فکر می‌کنم محمدصادق پشت درب است، هرگاه از سوی سپاه تماس گرفته می‌شود، تصور می‌کنم خبری از ایشان شده است.

این همسر شهید مدافع حرم با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی که فرمودند «من اجر خانواده شهدا را کمتر از خود شهید نمی‌دانم. شهید محور فداکاری است، اما صبر خانواده‌ها، بستگان، پدران و مادران خود دارای اجر است»، یادآور شد: در بهشت معصومه مزاری را به نام این شهید اختصاص دادند، دو بار بیشتر به آن جا نرفتم چون منتظرم و چشم به راه.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند: «افغانستانی‌ها (فاطمیون) در میدانهای جهاد و دفاع آنطور که به من اطلاع دادند از دیگران استقامت بیشتری داشتند و‌ پایدارتر بودند. هر چه استقامت در راه خدا بیشتر باشد اجر و ثواب بیشتری دارد. خدا درجات شهدای ایشان را عالی کند»؛ شهدای فاطمیون بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بر دیگران امتیاز دارند و  آن این است که در غربت مضاعف به شهادت رسیدند.

همسر شهید حسینی به ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های شهید حسینی این بود که اهل قرائت قرآن بود. اهل نماز اول وقت بود و صبح‌ها با صدای قرآن ایشان از خواب بیدار می‌شدیم.

وی تصریح کرد: با اینکه پیمانکار ساختمان بود و کار سختی داشت، در گرمای تابستان هم کار می‌کرد هم روزه می‌گرفت و حاضر نبود یک روز به خاطر گرما و سختی کار روزه را کنار بگذارد. بسیار مهربان و مراقب پدر و مادرش بود و به ایشان احترام می‌گذاشت.

همسر شهید مدافع حرم به ماحصل ازدواجشان که هم اکنون یک پسر هشت ساله است، اشاره کرد و اظهار داشت: سید طه یادگار شهید حسینی است. چهارساله بود که پدر رفت . پدری که هر زمان که از سر کار می‌آمد وقتش را وقف فرزندش می‌کرد، با او بازی می‌کرد و علاقه زیادی به فرزندش داشت.

وی بیان داشت: او اکنون هشت ساله است و سراغ پدر را از من می‌گیرد و می‌گوید که من خواب پدر را دیدم که در خانه ای مشغول قرائت قرآن بود و تقاضا می‌کند که عکس‌های پدرش را به او نشان دهم تا آرام شود.

در پایان مراسم، طلاب همراه با خانواده شهید حدیث کساء قرائت کردند و به رسم یادبود هدیه ای از سوی مدیر کل امور فرهنگی تقدیم همسر شهید شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱