انتشار دهمین شماره دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده»

دوفصلنامه نشریه زن و خانواده

دهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دهمين شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

 در این شماره مقالاتی با عناوین «واکاوی معنای «نسائنا» در آیه مباهله (جایگاه فاطمه(س) در آیه مباهله از مصداق تا معنای «نسائنا»)» به قلم سیدمحمود طیب حسینی/ نسرین انصاریان، «ناداری شوهر: طلاق قضایی یا تأمین اقتصادی» نوشته فرج الله هدایت نیا و «واکاوی ماهیت و جواز شیربها از دیدگاه فقه امامیه و حقوق موضوعه» به همت اباذر افشار، مهدی موحدی نیا و احدالله قلی‌پور به چاپ رسیده است.

مقالات «تحلیل گفتمان موضوع حجاب به روش پدام در مطبوعات عصر مشروطه (با تأکید بر نشریه ایرانشهر)» نوشته احسان وفایی و سعید امیرکاوه، «تبیین وضعیت حقوقی معاملات شوهر به قصد فرار از پرداخت مهریه» به قلم احمد مرتاضی، امین سلیمان کلوانق و حسین حاجی حسین و «تکنیک‌های اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقش‌های جنسیتی زن(مطالعه موردی نقش همسری)» به قلم حفیظه مهدیان از دیگر آثار این نشریه است که در اختیار دانش پژوهان قرار می‌گیرد.

دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» با انتشار نخستین شماره در زمستان ۱۳۹۳ پا به عرصه نشریات علمی کشور گذاشت تا با ايجاد زمينه علمی مناسب، از آرای صاحب‌نظران اين حوزه معرفتی بهره‌مند شود.

این دوفصلنامه با توجه به ارزیابی کمیسیون نشریات علمی حوزه و به استناد مصوبه ۵۸۵ شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه ۹۴، در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۹۷ از شماره هفت به بعد حائز رتبه علمی پژوهشی از سوی شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی شده است.

این نشریه به سردبیری خانم دکتر نرجس رودگر و مدیر مسئولی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی فعالیت دارد و تا کنون 10 شماره از این نشریه به چاپ رسیده است.

این نشریه آماده دریافت مقالات پژوهشی در موضوعات زنان و خانواده با رویکرد اسلامی است که علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های تألیفی خود را به سامانه نشریه به نشانی http://pubs.jz.ac.ir ارسال کنند.

پژوهشگران جهت کسب اطلاعات بیشتر در روزهای غیرتعطیل با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۲۲۴ تماس بگیرند.

 دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱