رئیس سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان:

مشارکت بیش از 100 اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی آثار

اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال بانوان (15)

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه بیش از 100 اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی آثار مشارکت داشتند، گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام گامی بلند در جهت همکاری حوزه و دانشگاه و تقارب بین این دو پایگاه مهم علمی برداشته است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال بانوان که امروز (پنجشنبه 29 آبان) به صورت مجازی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: پس از عرض سپاس و شکر به درگاه خداوند متعال وظیفه دارم به شرکت کنندگان در این همایش که پا به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام گذاشتند و یا در فضای مجازی دل به این همایش سپردند، خیرمقدم و سپاسگزاری عرض کنم.

تمدن بشری وامدار نویسندگان و مؤلفان و اصحاب قلم است

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: شکر ویژه از محضر مرجع بزرگ حضرت آیت‌الله نوری همدانی که با پیام ارزشمند خود ما را مستفیض کردند، همچنین از نهادهای همسو و دست اندرکاران و صدا و سیما و اصحاب رسانه در جهت برگزاری این همایش سپاسگزاری می کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه اظهار داشت: قافله تمدن بشری از سر حد عدم تا اقلیم وجود و تا منتهای «عند ملیک مقتدر» و سفر این قافله از غار نشینی تا رفتن به فضا و ماه نشینی مدیون ابزار و عواملی است که بی تردید یکی از مهمترین آنها در این مسیر تمدنی، کتاب و قلم است و تمدن بشری وامدار نویسندگان و مؤلفان و اصحاب قلم است.

وی تصریح کرد: از دیگر سو آغاز حرکت بشری از منزل نخستین در بهشت برین از حضرت آدم(ع) به همراه حضرت حوا(س) این سفر را آغاز کرد و در طول تاریخ پر فراز و نشیب بشر مردان همیشه از همکاری و همراهی و هم افزایی بانوان در این مسیر تکاملی بهره برده اند و همه افتخارات بشری مدیون این همکاری و هم افزایی است که بین بانوان و آقایان در طول تاریخ وجود داشته است.

همایش کتاب سال بانوان نمایشگاه فرصت‌گاهی برای ظهور و بروز ظرفیت والای بانوان است/ دایره شمول همایش کتاب سال از ملی به فراملی گسترش می‌یابد

رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان بیان داشت: افتخار داریم همایش کتاب سال بانوان نمایشگاه این دو رکن برای تمدن بشری یعنی کتاب و حضور بانوان است و فرصت گاهی برای ظهور و بروز و نشان دادن ظرفیت و توان بالا و والای بانوان در عرصه دانش و پژوهش در علوم اسلامی و انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: جامعه الزهرا علیهاالسلام افتخار دارد که با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در اهمیت دادن به پژوهش و کتاب و کتابخوانی علی رغم همه تنگناهای مالی و بودجه ای، نه تنها این پدیده مهم دانشی و پژوهشی یعنی همایش کتاب سال را بدون تأخیر برگزار کند، بلکه با افزودن کتاب هایی به زبان های انگلیسی، اردو، اسپانیولی و خارجی علاوه بر زبان های فارسی و عربی که در همایش سال اول داشت، دایره شمول این همایش را بگستراند و به توفیق الهی در ادامه این مسیر، دایره شمول همایش را از ملی به فراملی و بین المللی گسترش دهد.

حضور صد اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی آثار

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: جامعه الزهرا علیهاالسلام افتخار دارد که در این مسیر ارزشمند از ظرفیت ارجمند نهادهای همسو برای سیاستگذاری و عضویت در شورای سیاستگذاری بهره مند شده و همه را به مشارکت در این مسیر فراخوانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: در این فرصت از مشارکت و همکاری همه نهادهایی که ما را در شورای سیاستگذای کمک کردند به ویژه شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم فرهنگ، جامعه المصطفی، مؤسسه امام خمینی(ره) و دانشگاه ادیان و مذاهب تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام افتخار دارد که در ارزیابی آثار از وجود بیش از صد اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در 10 گروه علمی بهره مند باشد که برای ارزیابی غیر از ژرفایی داشتن و سودمندی اثر و صلاحیت صاحبان آثار را لحاظ نکرده که از همه فرهیتخگان حوزوی و دانشگاهی همکار در این راستا نیز تقدیر و تشکر داریم.

همایش کتاب سال بانوان به عنوان نهادی دانشی و پژوهشی مانا و پویا به جامعه علمی تقدیم شده است/جامعه‌الزهرا(س) گامی بلند در جهت همکاری حوزه و دانشگاه برداشته است

رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان با تأکید بر این که جامعه الزهرا علیهاالسلام همایش کتاب سال بانوان را به عنوان نهادی دانشی و پژوهشی مانا و پویا به جامعه علمی کشور تقدیم کرده است، گفت: ما در این مسیر از هر گونه نقد و پیشنهاد و مساعدت و کمک برای ادامه کار استقبال می کنیم و خیرین و وافقان را به وقف در عرصه پژوهش و دانش و فعالیت‌هایی همچون این نمایشگاه پرتلألو آثار بانوان فرا می‌خوانیم و در همین راستا از مساعدت مرجع عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی سپاسگزار هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام افتخار دارد که گامی بلند در جهت همکاری حوزه و دانشگاه و تقارب بین این دو پایگاه مهم علمی برداشته است که می‌تواند به تعاملات فکری و هم افزایی های دانشی و پژوهشی و طرح های مشترک و رسیدن به افق های روشن تری منتهی شود.

وی افزود: امروز در برگزیدگان آثار، چهره های حوزوی و دانشگاهی و بانوانی که در هر دو ساحت خوش درخشیده اند حضور دارند.

اجرای طرح «بانوان مؤلف» در جامعه الزهرا علیهاالسلام

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در نهایت همه بانوان فرهیخته کشور به ویژه اساتید و طلاب و محققان و فارغ التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام را که صاحبان اصلی همایش هستند، به مشارکت هرچه بیشتر در این پدیده دانشی و پژوهشی فرامی‌خوانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان در طول سال فعال است و بنا دارد با طرحی با عنوان «بانوان مؤلف» ضمن شناسایی خلأهای پژوهشی و قلم های توانمند، زمینه را برای مؤلفان گرانقدر مساعدت کند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در پایان مجددا از پیام ارزشمند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری و مساعدت حضرت آیت الله العظمی سیستانی و از همه مشارکان و همکاران خودم برای همه این تلاش های ارزشمند سپاسگذاری دارم و از خداوند با نهایت عجز درخواست می کنیم تا ما را در این مسیر نورانی بیش از پیش توفیق عنایت فرماید.

وی در پایان یاد و خاطره زنده یاد دکتر ابراهیم علی پور رئیس پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام را که جزو اعضای بنیانگذار این همایش بود، گرامی داشت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱