از سوی اداره كل امور فرهنگي جامعه‌الزهرا(س) اعلام شد:

فراخوان مواسات و کمک‌های مؤمنانه برای مهار بیماری کرونا

فراخوان کمک مؤمنانه - Copy

داودالموسوی با اشاره به نقش‌آفرینی طلاب در فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا، از فراخوان مواسات و کمک‌های مؤمنانه مردم در بخش‌های مختلف برای کمک به بیماران کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، ضمن قدردانی از حضور بانوان طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام در همیاری و کمک‌هاي مومنانه دوره‌های قبل، از فراخوان مواسات و مشارکت بانوان طلبه در فعالیت‌های جهادی مختلف خبر داد و اظهار داشت: از جمله رسالت طلاب، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دستگيري و همياري اقشار مختلف جامعه در عرصه‌هاي مختلف است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: همه افراد جامعه می‌توانند بنا بر توان و شرایطی که دارند، در زمینه های مختلف نقش آفرین باشند.

داودالموسوی افزود: افراد می‌توانند در تهیه بسته‌های تقویتی و آبمیوه مورد نیاز، تهیه بسته‌های دارویی، تهیه سرم مخصوص، هزینه اجاره کپسول اکسیژن و ارائه کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان کرونا مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان جهت تأمین این موارد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 5232843555 و شماره کارت 6104337517748255 نزد بانک ملت واریز کنند و پیامک اعلام واریزی و همکاری را به شماره تلفن همراه 09195427573 ارسال نمایند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به مواسات در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی ویژه طلاب ساکن در استان قم، گفت: پرستاری از بیماران در بیمارستان، ارائه مواد خام اولیه، جهت تهیه سوپ و تهیه آبمیوه و اعلام همکاری در رساندن مواد ضروری به منازل بیماران (رانندگان جهادی) از دیگر مواردی است که جهادگران می‌توانند در ای عرصه ها خدمت کنند.

داودالموسوی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در 15 آذر 1381 اشاره کرد که فرمودند: «همه باید خود را موظف به مواسات بدانند. مواسات یعنی هیج خانواده‌ای از خانواده های مسلمان، هم میهن و محروم را با درد ها و محرومیت ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست یاری به سوی آنها دراز کردن. امروز این یک وظیفه جهانی برای همه انسان‌هایی است که از وجدان بیدار و اخلاق و عاطفه انسانی برخوردار هستند؛ اما باید گفت برای مسلمانان علاوه بر اینکه یک وظیفه اخلاقی و عاطفی تلقی می‌گردد، یک تکلیف دینی است».

وی بیان داشت: تبعات ناشی از بيماري کرونا، مشکلات بسياري را برای برخی از هم‌ميهنان ما به وجود آورده است؛ به گونه‌اي كه در عرصه‌هاي مختلف نيازمند كمك و دستگيري هستند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام با استناد بر حديث شريف امام صادق علیه‌السلام درباره شیعیان واقعی و یاران حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف «اولئک الذین فی اموالهم یتواسون (الغیبه نعمانی ص 204)»، موضوع مواسات را از ویژگی‌های یاران امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دانست و گفت: انسان با وجود مواسات، یاور حضرت بقيه الله ارواحنا فداه خواهد بود و این عمل موجب تعجیل در امر فرج می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱