به همت انتشارات جامعه‌الزهرا(س)؛

کتاب «آثار تربيتی زيارت اربعين سيد الشهداء» منتشر شد

کتاب آثار تربیتی زیارت اربعین سیدالشهداء

کتاب «آثار تربيتی زيارت اربعين سيد الشهداء» به قلم مریم شعبانلو در 166 صفحه رقعی و در 500 نسخه چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «آثار تربیتی زیارت اربعین سید الشهداء» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین و چاپ شد.

این کتاب به قلم سرکار خانم مریم شعبانلو در 166صفحه رقعی و در 500 نسخه توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در پنج فصل تدوین شده و فصل اول با عنوان «كلیات»، فصل دوم «آثار تربیتی زیارت اربعین در بعد شناختی»، فصل سوم «آثار تربیتی زیارت اربعین در بعد عاطفی»، فصل چهارم «آثار تربیتی زیارت اربعین در بعد عملی» و فصل پنجم «آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از زیارت اربعین» می‌پردازد.

در خلاصه کتاب می خوانیم:

«بر این زیارت در سخنان بزرگان دین تأكید فراوانی شده و آثار و بركات دنیوی و اخروی بسیاری بر آن شده است و دارای آثار تربیتی فراوانی است كه از جمله آنها پیوند معنوی با امام حسین علیه‌السلام و شناخت شخصیت آن امام و پی بردن به اهداف قیام عاشورا است.

پیاده روی اربعین در بعد شناختی به شكل گیری و استحكام هویت اسلامی كمك می‌كند و موجب شناخت زائران از كشورهای مختلف با یكدیگر می‌شود. نیز در بعد عاطفی موجب تقویت روحیه صبر و ایستادگی و تقویت روحیه برادری دینی و گسترش ایثار و همدلی میان زائران می‌شود.

همچنین در بعد عملی پیاده روی اربعین كه همراه با تحمل سختی هاست تمرینی است، برای پذیرش سختی‌ها در دیگر عرصه‌ها زندگی و آمادگی برای حكومت مهدوی، این نوشته به بررسی، تحلیل و مطالعه آثار زیارت و پیاه روی اربعین در بعد شناختی، عاطفی و عملی پرداخته است».

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی رحمه‌الله‌علیه مراجعه کنند و یا از سامانه کتاب و محصولات فرهنگی به نشانی https://eshop.jz.ac.ir خریداری کنند.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱