برگزاری کارگاه «توانمندسازی اساتید برای ورود به تبلیغ دانش‌آموزی و دانشجویی»

آموزشگاه امام رضا جامعه الزهرا

کارگاهی «توانمندسازی اساتید برای ورود به تبلیغ دانش‌آموزی و دانشجویی» ویژه اساتید کارگروه تبلیغ هیئت جهادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه کارگاهی «توانمندسازی اساتید برای ورود به تبلیغ دانش‌آموزی و دانشجویی» ویژه اساتید کارگروه تبلیغ هیئت جهادی تشکیل شد.

این کارگاه در راستای تعامل صحیح و بنیادین با قشر جوان و حل معضلات فكری و مدیریت چالش‌های ذهنی و شبهات فكری آنها بود و سرکار خانم فرزانه حکیم زاده استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین موضوع «روش‌های مدیریت چالش در برخورد با شبهات» پرداخت.

استاد حکیم زاده در این کارگاه به سرفصل‌هایی چون روش‌های ایجاد ارتباط موثر با مخاطب، روش‌های مدیریت چالش در برخورد با شبهات ایجاد شده، روش‌های مدیریت و ساماندهی جلسه، اقسام راهبردهای حل مسئله شامل راهبردهای قرآنی، روایی و کلامی و همچنین مخاطب‌شناسی تخصصی اشاره کرد.

وی به نکات كلیدی در ورود به عرصه تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: به عبودیت رسیدن مربی قبل از تربیت، تشخیص درد و مشكل متربی و تشخیص مرز بین سؤال و شبهه از نکات کلیدی ورود به عرصه تبلیغ هستند.

استاد و پژوهشگر حوزه در ادامه به اقسام شبهه اشاره کرد و با بیان مثال هایی به یکی از شبهات رایج در جامعه با محوریت حجاب با موضوع آیا حجاب اسلامی یك شكل معین وثابت دارد؟ پاسخ داد و گفت: حجاب یك حكم صد در صد اجتماعی است و علت پوشش در آیه٣٠ سوره نور آمده است.

وی افزود: خداوند متعال در این آیه شریفه می فرماید: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَی لَهُمْ؛ به مؤمنان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است».

استاد حکیم زاده با اشاره به «أَزْكَی» به معنای طهارت قلب و دل در این آیه، گفت: طهارت قلب سبب طهارت اجتماع است، در نتیجه حد حجاب مقداری از پوشش است كه طهارت و پاکیزگی در جامعه بیاورد.

در ادامه این کارگاه، سرکار خانم سلطانی مدیر مسئول کارگروه تبلیغ هیئت اساتید جهادی اذعان داشت: این كارگاه به مدت 5 جلسه دو ساعته برگزار می‌شود، همچنین دوره بلند مدت با این موضوع برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

تصویرخبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱