راه‌اندازی واحد مشاوره الزهرا(س) در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان

افتتاحیه مرکز مشاوره11

واحد مشاوره الزهرا(س) به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و با همکاری مرکز مشاور جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، واحد مشاوره الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی مدیر مرکز مشاوره و خانم عرب خزائلی مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها در مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام پردیسان افتتاح شد.

این واحد مشاوره به همت اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها و مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با همکاری امام جمعه پردیسان و امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام راه اندازی شد.

در مراسم افتتاحیه این واحد مشاوره، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان ضمن قدردانی از مدیر کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: این واحد مشاوره به همت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با همکاری پایگاه بسیج و فعالیت جهادی امام جماعت این مسجد به ثمر می‌نشیند.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام به عنوان مسجد مرکزی پردیسان مطرح است و دفتر امام جمعه در این مسجد مستقر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی افزود: پردیسان دارای 22 محله است که این مسجد در یکی از محله‌های نمونه مطرح است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

وی تأکید کرد: ظرفیت‌های فراوانی در این مسجد وجود دارد که نمازگزاران می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های این مسجد بهره مند شوند.

فعالیت 30 مشاور در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی به اهمیت مشاوره در زندگی افراد اشاره کرد و گفت: مشاوره بحث مهم و ارزشمندی است که امروز مورد توجه و استقبال افراد جامعه قرار گرفته است.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که امروز متوجه جوانان و نسل جدید می‌شود، وجود مشاور امین، معتمد، متعهد و متخصص در مساجد و مراکز عمومی جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد که فرمودند: «در مسئله روانشناسی و مشاوره نظام روانشناسی، یک چیز خیلی مهم این است که مردم به ضرورت و اهمیت این کار توجه کنند، همچنانی که به ضرورت و اهمیت مراجعه به پزشک توجه می‌کنند».

وی تصریح کرد: راه اندازی واحد مشاوره در مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام اقدام خیری بود که به همت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، امام جماعت و پایگاه بسیج مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام و همکاری و حمایت امام جمعه پردیسان انجام شده است.

مدیر مرکز مشاوره پردیسان به فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: در این مرکز، برخی طلاب که دارای شرایط لازم بودند، در دوره تخصصی تربیت مشاور در دو موضوع خانواده و کودک و نوجوان شرکت کردند تا در این حوزه‌ها مشغول به فعالیت شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی با اشاره به حضور و فعالیت 130 مشاور در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، تصریح کرد: فعالیت مشاوره ای در این مؤسسه علمی حوزوی مبتنی بر آموزه‌های دینی است.

وی تأکید کرد: مشاوران مذهبی باید به افراد جامعه معرفی شوند و مسجد یکی از مراکزی است که می‌توان از ظرفیت آن برای این امر مهم استفاده کرد.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در این واحد مشاوره می‌توان سه کار مهم از جمله مشاوره‌های فردی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و برنامه‌های جانبی و فرهنگی انجام داد که جامعه‌الزهرا علیهاالسلام می‌تواند مطالب علمی و محتوایی برنامه‌ها را در اختیار مسئولان این بخش قرار دهد.

اعلام آمادگی جامعه‌الزهرا(س) جهت فعالیت بانوان مشاور در مساجد

خانم عرب خزائلی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های امام جمعه پردیسان در راه اندازی واحد مشاوره و اجرای طرح‌های «خانواده متعالی» و «زیر چتر آرامش» در پردیسان، عنوان کرد: وظیفه حوزه، تربیت طلبه است و یکی از عرصه‌های خدمت طلاب حوزه‌های علمیه، حضور در عرصه‌های تربیتی اجتماعی است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها با اشاره فعالیت‌های این اداره در قم و پردیسان، گفت: طی نشستی که با حضور مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و امام جمعه پردیسان صورت گرفت، همکاری‌های فرهنگی و تبلیغی در پردیسان به تصویب رسید.

عرب خزائلی تصریح کرد: در این نشست، سه برنامه از جمله راه اندازی مشاور در مصلای پردیسان، اعزام مبلغان شمیم به مدارس پردیسان و راه اندازی واحد مشاور الزهرا علیهاالسلام در مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام مورد توجه قرار گرفت.

وی  به اجرای طرح‌های «خانواده متعالی» و «زیر چتر آرامش» در مصلای قدس و مصلای پردیسان اشاره کرد و ضمن قدردانی از امام جمعه پردیسان در حمایت از اجرای این طرح ها، تصریح کرد: حضور مشاوران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مصلی بسیار چشمگیر بود و مردم استقبال زیادی از این طرح‌ها داشتند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها بیان داشت: در پردیسان نیز این اعتماد شکل گرفت و اجرای این طرح‌ها نشان داد که مشاوران دینی و مذهبی، اعتماد و اطمینان بیشتری برای مراجعه‌کنندگان ایجاد می‌کنند.

عرب خزائلی یادآور شد: مشاوره در عرصه خانواده نشان می‌دهد که برخی ارجاعات باید به صورت همگام انجام شود و جریان درمانی باید به صورت دوسویه و با حضور زوج انجام شود که امید است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد و برای حضور مشاوران آقا هم برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به راه اندازی واحد مشاوره الزهرا علیهاالسلام در مسجد فاطمه الزهرا علیهاالسلام پردیسان عنوان کرد: این واحد با مسئولیت خانم میرزایی مشاور خانواده و کودک فعالیت خود را آغاز می‌کند که در صورت فراهم بودن شرایط، مشاوران در مساجد دیگر هم مستقر می‌شوند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تأکید کرد: چنانچه مراکز و مساجد دیگر درخواست داشته باشند، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی لازم برای حضور بانوان مشاور در مساجد و مراکز علمی فرهنگی دیگر را دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱