شکست راهبردی اسراییل در عرصه های اطلاعاتی، عملیاتی و تحلیل اوضاع

نشست صمیمی مدیر با اساتید و طلاب خانم برقعی تالار بیداری

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ایجاد مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی، انتقال شرکت های تجاری و اقتصادی صهیونیست های لیبرال به اروپا، شکست پروژه گنبد آهنین و تکنولوژی های دفاعی اسراییل را برخی از دستاوردهای حمله اخیر حماس دانست که پایه های این رژیم جعلی را خواهد لرزاند.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسنی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) در نشست بصیرت افزایی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام که پیش از ظهر امروز با موضوع تحلیل مسائل روز فلسطین در تالار بیداری اسلامی برگزار شد گفت: رژیم صهیونیستی قصد داشت به غزه حمله کند تا فشاری که در ماه های اخیر روی نتانیاهو متمرکز شده را برطرف کند ولی طوفان الاقصی که روز شنبه از ساعت 6:20 دقیقه تا 10 صبح با فرماندهی محمد الضیف با حضور 1200 رزمنده شهادت طلب فلسطینی انجام شد همه محاسبات دشمن را به هم زد.

وی ادامه داد: غزه بزرگترین زندان روباز جهان است که محاصره شدید از زمین، آسمان و دریا این نقطه پرجمعیت کره زمین را با کمبود شدید امکانات مواجه کرده است و رژیم صهیونیستی هیچ گاه نگذاشته مردم در این منطقه در آرامش باشند.

 عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) افزود: اکنون و در جریان طوفان الاقصی همه گروه های فلسطینی با هم متحد شده اند و با اینکه این حمله از سوی شاخه نظامی عزالدین قسام از زیرمجموعه های حماس صورت گرفت ولی همه گروه ها آن را تایید و حمایت کردند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که اسراییل در این ماجرا شکست غیرقابل تردید خورده است، اظهار داشت: شکست یا تاکتیکی و در یک منطقه خاص و قابل جبران است، یا شکست راهبردی است که به سادگی قابل جبران نیست. شکست رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی از نوع شکست راهبردی است چرا که هم در زمینه اطلاعاتی، هم در عرصه عملیاتی و هم در عرصه تحلیلی شکست خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس دارای 6 نهاد اطلاعاتی است و خودشان مدعی اند که حتی پرندگان در آسمان را هم رصد می کنند با این حال در کنار گوششان 1200 نیروی چریک ماه ها آموزش می بینند و برای مبارزه آماده می شوند، نشانی منازل فرماندهان ارشد اسراییل را جمع آوری می کنند و یک حمله همه جانبه را طراحی و اجرا می کنند ولی این سازمان های اطلاعاتی هیچ یک از این مراحل و کارها را متوجه نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه نوک پیکان درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در غزه است، گفت: نیروهای فلسطینی از منطقه غزه حمله را آغاز و تا عمق 70 کیلومتری نفوذ می کنند و این یعنی شکست در عرصه عملیاتی. با این شکست هم نیروهای مقاومت و هم خود اسراییلی ها فهمیدند که از مناطق دیگر بسیار راحت تر ضربه می خورند و هیچ جا از سرزمین های اشغالی برای آنها امن نخواهد بود.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره)، شکست در تحلیل را سومین افتضاح بزرگ صهیونیست ها عنوان کرد و بیان داشت: دشمن در تحلیل خود بر این باور بود که نیروهای مقاومت فلسطینی بسیار ضعیف و بی انگیزه شده اند و توانایی و طراحی حمله نخواهند داشت، از سوی دیگر ارتش خودشان را آماده و با قابلیت بالا برای درگیری در سطوح مختلف تحلیل می کردند، طوفان الاقصی و دستگیر شدن تعدادی از فرماندهان ارشد رژیم اشغالگر با لباس خواب نشان از نادرست بودن این تحلیل ها و شکست آنها در این عرصه هم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی یادآور شد: ایجاد مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی، انتقال شرکت های تجاری و اقتصادی صهیونیست های لیبرال به اروپا، شکست پروژه گنبد آهنین و تکنولوژی های دفاعی اسراییل برخی از دستاوردهای حمله اخیر حماس است که پایه های این رژیم جعلی را خواهد لرزاند.

وی با بیان اینکه بعید نیست پس از آرام شدن اوضاع، نتانیاهو به دلیل شکایت کشورهای مسلمان به عنوان جنایتکار جنگی در عرصه بین الملل و از سوی مردم و مقامات داخلی به دلیل فساد اقتصادی و سیاسی به دادگاه کشانده شود، تصریح کرد: این اتفاق نیز شکستی بزرگ برای نتانیاهو و رژیم صهیونیستی خواهد بود برای همین می بینیم که رژیم غاصب برای برون رفت از این وضعیت سطح توحشش را بالا برده و دیوانه وار به غزه حمله می کند و زنان و کودکان را به خاک و خون می کشد تا بتواند اوضاع را به نفع خود تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حماس اعلام کرده تا 6 ماه مایحتاج مردم را ذخیره کرده و می تواند ماه ها با همین وضعیت مقاومت کند و از سوی دیگر ارتش اسراییل نه توان و جرات حمله زمینی به غزه را دارد و نه می تواند با استمرار وحشی گری کنونی، اوضاع را به نفع خود تغییر دهد شکستش در این جنگ حتمی است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱