جلسه توجیهی اعضای انجمن‌های علمی فرهنگی جامعه الزهرا(س) برگزار شد

اعلام آمادگی 60 بانوی طلبه برای عضویت در انجمن‌های علمی فرهنگی جامعه‌الزهرا(س)

انجمن های علمی فرهنگی

جلسه توجیهی انجمن‌های علمی فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور بانوان علاقه مند به عضویت در این انجمن‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه توجیهی انجمن‌های علمی فرهنگی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام از سوی اداره کل امور فرهنگی معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار شد.

در این جلسه، خانم سیده ربابه داودالموسوی، مدیرکل امورفرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، اعلام کرد: 60 نفر از بانوان طلبه ساکن قم جهت فعالیت در انجمن‌های علمی فرهنگی اعلام آمادگی کردند.

داودالموسوی، توضیحاتی درباره پیشینه فعالیت انجمن علمی فرهنگی و عرصه‌های مختلف فعالیت ارائه کرد و گفت: بانوان طلبه با فعالیت در انجمن علمی فرهنگی، علاوه بر کسب تجربه مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی، مهارت‌های لازم را نیز کسب می‌کنند.

وی، اساس کار انجمن را بر پایه همدلی، همفکری و همیاری عنوان کرد و افزود: فعالیت در انجمن علمی فرهنگی، پرورش استعدادهای علمی و فرهنگی را به  همراه دارد.

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله در خصوص کار تشکیلاتی، به حیطه‌های فعالیت در انجمن علمی فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی، مسابقات، تولید و انتشار نشریه، کتاب، محتوای الکترونیکی، سیرهای نمایشگاهی و غیره، برپایی نمایشگاه، بازدید از مراکز و غیره از جمله فعالیت‌های انجمن است.

داودالموسوی در ادامه به ساختار انجمن علمی فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: انجمن علمی فرهنگی زیر نظر اداره کل امور فرهنگی است و تمامی فعالیت‌ها به صورت جهادی انجام می‌شود.

وی افزود: هر انجمن از 5 نفر به عنوان شورای مرکزی و 15 نفر عضو فعال تشکیل می‌شود. انتخاب اعضای شورای مرکزی از بین طلاب حاضر در جلسه و طلابی که به دلایلی حضور نداشتند، پس از استعلام صورت می‌گیرد و انجمن پس از طی مراحل استعلام بر اساس اساسنامه و با صدور مجوز از سوی مدیریت، ثبت و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اعتبار مجوز آغاز فعالیت هر انجمن به مدت 2 سال است که درصورت موفقیت در انجام فعالیت‌ها در طول این دو سال، قابل تمدید خواهد بود.

داود الموسوی در پایان از فعالیت‌های طلاب در انجمن‌ها که در سال‌های پیش ارائه شده قدردانی و برای همه عزیزان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی آرزوی موفقیت نمود و از طلاب برای فعالیت مجدانه در عرصه‌های مختلف از جمله مهدویت، ولایت فقیه، سلامت، نهج البلاغه، فضای مجازی، سیره شهدا، خانواده، فعالیت‌های هنری و غیره دعوت کرد.

در ادامه جلسه توجیهی طلاب حاضر بر طبق ثبت نام‌های انجام شده جهت انتخاب اعضای شواری مرکزی تشکیل جلسه دادند.

دریافت تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱