دوره کارگاهی تربیت مربی غدیر شناسی برگزار می شود

دوره تربیت مربی غدیرشناسی

دوره کارگاهی تربیت مربی غدیر شناسی از 28 تیر تا 19 مرداد به صورت برخط در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی مدیرکل امور تربیتی درگفتگو با واحد خبر اظهار داشت: دوره تربیت مربی غدیر شناسی به همت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می شود.

حسینی گفت: احياي فرهنگ غدير، رسالت و وظيفه مهم شيعي در جهان است و بايد مفاهيم اساسي و مهم غدير با زباني شيوا براي مردم تبيين شود و لازمه این امر تربیت طلاب توانمند درمساله غدیر است.  بر این اساس اداره قرآن و حدیث جامعه الزهراء سلام الله علیها، دوره تربیت مربی غدیرشناسی را طی 40 ساعت آموزشی از تاریخ 28 تیر تا 19 مردادماه به صورت آنلاین، هر روز بجز تعطیلات رسمی از ساعت 15 تا 17  برگزار می کند.

وی افزود: جایگاه حدیث غدیر در مصادر روایی، اعتبار سنجی سندی، متنی و منبعی حدیث غدیر،  روش شناسی تحلیل دلالتها و پیامدهای حدیث غدیر،  تحلیل روش شناختی متن حدیث غدیر، روش شناسی استنادات و احتجاجات به حدیث غدیر،  اشتراکات و افتراقات منابع روایی فریقین در ذکر حادثه غدیر،  بررسی احادیث همسو با حدیث غدیر در منابع فریقین (واژگان و رفتار نبوي معطوف به امامت امير مؤمنان عليه السلام)،  نقد دیدگاهها و قضاوتهای سندی و متنی منتقدین حدیث غدیر و دلالتهای آن از سرفصلهای مورد بحث در این دوره است.

حسینی در پایان اظهار داشت: طلاب در این کارگاه از محضر اساتید گرامی حجج اسلام والمسلمین روستایی، طبسی و ابوالقاسمی بهره مند خواهند شد.

گفتنی است؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به نشانی http://qh.jz.ac.ir  مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 8 تا 12 با شماره 32112436 تماس حاصل فرمایند.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱