پذیرش دوره دکتری روان شناسی از بین خواهران طلبه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

896691

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، در ۵ گروه جامعه‌‎شناسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد و تعلیم و تربیت از طریق برگزاری آزمون اختصاصی دکتری، دانش پژوه جذب می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حفیظ‌ الله فولادی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در رابطه با جذب دانشجوی دکتری در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ۶ رشته مجوز قطعی برگزاری تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری را داراست و هر ساله برحسب نیاز گروه‌های پژوهشی با شورای گسترش آموزش عالی رایزنی شده و مجوز برگزاری دوره را در سال تحصیلی مورد نظر اخذ می‌کنیم.

وی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۵ گروه دارای مجوز پژوهشگاه درخواست مجوز برگزاری دوره دکتری کردند که این گروه‌ها عبارتند از گروه جامعه‌شناسی(گرایش فرهنگی)، روان‌شناسی، مدیریت دولتی(رفتار سازمانی)، اقتصاد(اقتصاد اسلامی) و تعلیم و تربیت(فلسفه تعلیم و تربیت). از این بین تنها در گروه روانشناسی به دلیل نیاز به حضور متخصصان خانم در مباحث مشاوره و روانشناسی خانواده، برای بانوان نیز دوره برگزار می‌شود اما در سایر گروه‌ها پذیرش منحصراً مختص آقایان است.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  ادامه داد: این آزمون تخصصی تنها به طلاب اختصاص دارد و افراد پذیرفته شده پس از گزینش نهایی برای ابلاغ به سازمان سنجش، باید دارای کد طلبگی باشند.

وی تأکید کرد: رویکرد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این است که داوطلبان این آزمون صرفاً با سابقه علوم حوزوی محض وارد دوره دکتری نشوند و در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود در رشته تخصصی مورد نظر تحصیل کرده باشند، زیرا در صورت نداشتن تحصیلات زمینه‌ای، انتقال واحدهای آموزشی در دوره دکتری با پیش نیازها، جبران کننده خلا موجود نیست.

 

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  در رابطه با زمان برگزاری آزمون عنوان کرد: با توجه به اختصاصی و تشریحی بودن آزمون و نیز مصادف شدن اواسط شهریورماه با ایام اربعین حسینی، احتمالاً برگزاری آزمون به اواخر شهریور و تشکیل و شروع دوره ها به اواخر مهرماه موکول ‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون کتبی حدود ۶۰ درصد ارزشیابی نهایی هر داوطلب را شامل می‌شود، گفت: ۴۰ درصد مابقی نمره ارزشیابی در فرآیند مصاحبه منظور خواهد شد، یعنی حدود دو برابر ظرفیت پذیرش از داوطلبینی که امتیازات بالا را در آزمون کسب کنند، دعوت به مصاحبه علمی می‌شود و سوابق تحصیلی، پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد و رزومه علمی داوطلب مانند مقالات و آثار کتبی وی مورد بررسی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که در هر رشته پذیرش نهایی ۴ نفر خواهد بود.

فولادی در پایان در رابطه با آغاز فرآیند اجرایی آزمون گفت: بعد از تأیید سازمان سنجش، از اواسط اردیبهشت ماه فرآیند اطلاع رسانی و ثبت نام برای شرکت در آزمون آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱