دیدار دبیرکل انجمن اسلامی چین با مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

343A3907

دبیرکل انجمن اسلامی چین ضمن بازدید از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با سرکار خانم برقعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای «جو پینگ ما» دبیرکل انجمن اسلامی چین و معاون  بین الملل شورای ادیان چین و جناب آقای «ای هوی ما» مسئول میز ایران انجمن اسلامی چین با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار کرد.

نظام جمهوری اسلامی، همان نگاه اسلام را نسبت به بانوان دارد

در این دیدار، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، اظهار داشت: حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم پیامبر رحمت برای همه جهانیان است، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه دنیا و همه مردم حتی آنها که به دینی معتقد نیستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار امیدواری کرد که این دیدار سرآغاز همکاری‌های دو جانبه بین دو مجموعه باشد و در ادامه، عنوان کرد: ما خوشبختیم که در اسلام، بانوان نمونه، فداکار و الگویی همچون حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داریم؛ چرا که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مورد احترام ویژه پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بودند که نگاه اسلام به زن را نشان می‌دهد.

برقعی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، همان نگاه اسلام را نسبت به بانوان دارد، گفت: زنان در جامعه اسلامی قابل احترام و تکریم هستند.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه ای از توجه نظام جمهوری اسلامی به زنان است

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه ای از توجه نظام جمهوری اسلامی به زنان است که تعلیم و تعلم بانوان در این مؤسسه انجام می‌شود که قطعا نمونه آن را در هیچ کشوری نخواهید دید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه این حوزه علمیه تمام نیازهای خواهران را برای تعلیم و آموزش و حضور در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مؤسسه یک سیر نظام‌مند و هدف‌مند در حوزه تعلیم و تربیت از مهد کودک تا بالاترین سطوح علمی دانشگاهی و حوزوی وجود دارد.

برقعی با اشاره فعالیت‌های پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در معاونت پژوهش و پژوهشگاه مطالعات اسلامی، آمادگی این مجموعه را با انجمن اسلامی چین در موضوعات پژوهشی اعلام کرد.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها محل امنی برای تحصیل، تربیت و پرورش بانوان سراسر دنیا است

وی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها وجهه بین المللی هم دارد، به حضور بانوان طلبه چینی در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها محل امنی برای تحصیل، تربیت و پرورش بانوان سراسر دنیا است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: امروز فارغ التحصیلان ما در کشورهای مختلف، مشعول فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تبلیغی و مدیریتی هستند و دانش آموختگان حوزه تلاش می‌کنند برای ترویج معارف و فرهنگ اسلامی در دنیا خدمتی انجام دهند.

برقعی به فعالیت‌های مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری دوره‌های آموزشی معارفی و مهارتی به صورت حضوری و آنلاین اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که بانوان غیرایرانی می‌توانند در این بخش به آموزش زبان فارسی بپردازند.

نظام آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را در جهان اسلام بی نظیر می‌بینم

در ادامه این دیدار، آقای جو پینگ ما دبیرکل انجمن اسلامی چین و معاون  بین الملل شورای ادیان چین ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، یادآور شد: من سال 2018 نیز به این مؤسسه آمده بودم و امروز که برای دومین بار به این مؤسسه آمدم، تغییرات گسترده ای را مشاهده کردم.

دبیرکل انجمن اسلامی چین با اشاره به حضور کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این مجموعه و پذیرش از مهدکودک تا سطوح عالی علمی، تصریح کرد: این نظام آموزشی را در جهان اسلام بی نظیر می‌بینم.

جو پینگ ما با بیان اینکه اطلاعات بانوان مسلمان چین درباره اسلام صرفا از طریق خانواده‌ها و امام جماعت مساجد است، تأکید کرد: آموزش یکی از مسائلی است که برای زنان مسلمان اهمیت ویژه ای دارد، به طوریکه فراهم کردن آموزش مناسب و درست برای بانوان معنای فراهم کردن آموزش برای خانواده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش خوب به کودکان از دل آموزش درست به بانوان بیرون می‌آید، اظهار امیدواری کرد که بتوان با تعاملات سازنده، همکاری‌هایی را با این مؤسسه علمی حوزوی داشته باشند.

نظام جمهوری اسلامی، جایگاه و ارزش ویژه ای برای زن قائل است

در این دیدار، سرکار خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه این مؤسسه به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، اظهار داشت: این مؤسسه با ظرفیت ملی و بین المللی به عنوان مرجعیت برای بانوان در جهان اسلام مطرح است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: امروز غرب، هویت واقعی زن را گرفته و زن به ابزار تبدیل شده است، اما در نگاه اسلامی، زن کرامت دارد.

شریفی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، جایگاه و ارزش ویژه ای برای زن قائل است، گفت: برای جریان سازی و تمدن سازی اسلامی لازم است که فرهنگ اسلامی را به جهان اسلام منتقل کنیم و ما باید بانوان مسلمان را به بانوان نقش آفرین تبدیل کنیم.

در این جلسه، سرکار خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی و سرکار خانم شاکری معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به ارائه پیشنهاداتی در خصوص ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با انجمن اسلامی چین پرداختند.

جناب آقای «چو پینگ ما» و آقای «ای هوی ما» پیش از این دیدار از بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله معاونت پژوهش، پژوهشگاه مطالعات اسلامی، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی و غیره بازدید کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱