مدیر جامعه‌الزهرا(س) در نشست هم‌اندیشی شورای بانوان مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب:

هر کجا که طلاب احساس مسئولیت کنند، ورود پیدا خواهند کرد

نشست هم‌اندیشی شورای بانوان مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب با مدیر جامعه 6

برقعی گفت: ما باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم تا بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف احساس مسئولیت کنند، هر کجا که طلاب احساس مسئولیت کنند، ورود پیدا خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی،  نشست هم اندیشی اعضای شورای بانوان مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب با سرکار خانم سیده زهره برقعی و جمعی از مدیران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این نشست، هر یک از اعضای شورای بانوان مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره پرداختند و ورود طلاب در عرصه‌های مختلف آموزشی، تبلیغی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

 فعالیت‌های جامعةالزهرا(س) در عرصه‌های مختلف

سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تسلیت به مناسبت هفتم تیر، سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 نفر از یاوران انقلاب، عنوان کرد: دغدغه‌های مبلغان و فعالان فرهنگی از جمله دغدغه‌های ما است و ما به دنبال راهکار برای رفع مشکلات هستیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این نشست به سؤالات و برخی دغدغه‌های اعضای مجمع پاسخ گفت و  اظهار داشت: الحمدلله با برنامه‌هایی که در دست اقدام است، برنامه‌هایی صورت گرفته و کارویژه‌های طلاب در دستور کار است تا طلاب پس از فارغ التحصیلی در چه جایگاه‌هایی می‌تواند مشغول به کار شوند.

خانم برقعی تصریح کرد: ما باید عرصه‌هایی را برای طلاب ایجاد کنیم تا بتوانند در آن عرصه برنامه‌ای را اجرا کنند.

وی به ارتباط جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با نهادهای مختلف اشاره کرد و در ادامه با اشاره به موضوع تبلیغ و فعالیت‌های تبلیغ در این مؤسسه علمی حوزوی، اظهار داشت: در بخش تبلیغ، بانوان مبلغ به صورت موضوع محور و مخاطب محور در رده‌های سنی مختلف از مهدکودک تا دانشگاه تربیت می‌شوند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به لزوم شبکه ای بودن فعالیت‌های تبلیغی، گفت: هم اکنون طرح شمیم دانش آموزش در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حال اجرا است و در صورتی که مدارس دخترانه درخواست داشته باشند، بانوان مبلغ به آن مدرسه اعزام می‌شوند.

برقعی همچین به فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در بخش بین الملل اشاره کرد و بیان داشت: ما مبلغان بین المللی خوبی داریم، چنانچه طلاب هندوستان مدرسه ای به نام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأسیس کردند و به تربیت بانوان طلبه مشغول هستند.

وی به فعالیت مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: این مرکز در تابستان سال جاری بیش از 180 دوره مهارتی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برنامه‌های فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: دوره‌های آموزشی مناسبی در رابطه با فضای مجازی در دستور کار است که ان‌شاءالله به زودی شاهد بروز و حضور فعالان فضای مجازی خواهیم بود.

هر کجا که طلاب احساس مسئولیت کنند، ورود پیدا می‌کنند/ما باید زمینه احساس مسئولیت را در بانوان طلبه فراهم کنیم

برقعی در ادامه تصریح کرد: ما باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم تا بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف احساس مسئولیت کنند، هر کجا که طلاب احساس مسئولیت داشته باشند، ورود پیدا خواهند کرد.  

وی با اشاره به حضور و فعالیت‌های جهادی بانوان طلبه در دوران کرونا، تصریح کرد: خواهران طلبه در دوران کرونا به صورت جهادی در بیمارستان‌ها و غساله خانه‌ها حضور یافتند و از خودگذشتگی داشتند، ما باید زمینه احساس مسئولیت را در بانوان طلبه فراهم کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: هم اکنون برنامه‌های خوبی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دستور کار است که امید است در آینده شاهد شکوفایی و ارتقای مجموعه و آثار آن در مجموعه‌های دیگر باشیم.

برقعی بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان یک حوزه علمیه مستقل است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیان نهاده شده است و امروز تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی اداره می‌شود تا در خدمت انقلاب اسلامی باشد.

لزوم توجه به رسانه/ کابردی بودن دوره‌های تبلیغی/ فعالیت 9 کانون استانی با حضور بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(س)

همچنین در این نشست، جناب آقای سیدمهدی میرقیصری دبیر مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب قم بر لزوم توجه به رسانه و تربیت بانوان طلبه به عنوان فعالان رسانه ای، تعامل گسترده با دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش و برگزاری جلسات بصیرت افزایی تأکید کرد.

خانم معصومه بهرامی مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این نشست به فعالیت‌های تبلیغی مبلغان و کابردی بودن دوره‌های تبلیغی اشاره کرد و طرح مبلغان شمیم را یکی از طرح موفق عرصه تبلیغ دانست که در تعامل با آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های تبلیغی به صورت مخاطب محورو موضوع محور اشاره کرد و یادآور شد: ما دوره آموزشی مبلغان ویژه ناشنوایان را برگزار کردیم که بانوان مبلغ در مدارس ناشنوایان مشغول به فعالیت هستند.

خانم سیده ربابه داودالموسوی نیز بیان داشت: هم اکنون 9 کانون استانی با حضور بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در استان‌های مختلف کشور فعالیت می‌کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر لزوم امیدآفرینی در جامعه تأکید کرد و گفت: ما باید فعالیت‌هایی را که انجام می‌شود، شفاف‌سازی کرده و امید را در دل مخاطبان زنده کنیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱